Werving en communicatie

Werving en communicatie

Op deze pagina vind je informatie op het gebied van werving en communicatie over lokale energie. Wil je meer weten of kom je er niet uit? Neem dan contact op!

Verschillende strategieën voor verschillende mensen

Niet iedereen kijkt op dezelfde manier tegen duurzaamheid aan. Whitepaper Vijf Tinten Groen (Motivaction, 2013) onderscheidt vijf verschillende doelgroepen en geeft voor elke groep een communicatiestrategie. Zie ook de samenvatting Vijf Tinten Groen

Hieropgewekt ontwikkelde dit dossier over het vinden en binden van vrijwilligers

Meer mensen betrekken bij jouw energie-initiatief

Hieropgewekt heeft een kennisdossier ontwikkeld over dit onderwerp. Je vindt hier onder andere een aantal basisteksten om anderen te enthousiasmeren over jouw lokale energie-initiatief, net als tips om jongere mensen te betrekken en handvatten voor een goed communicatieplan. Je vindt de toolkit hier. Ook is er een basisbrochure voor het werven van deelnemers voor je zonnedak, die je zelf gemakkelijk op maat kunt maken.

Aan de hand van 3 ‘best practise’ initiatieven (Amelander Energie, Grunneger Power en Urgenda) is er ook een andere energiecommunicatie toolkit ontwikkeld. Lees en leer van andere succesvolle initiatieven!

Hogeschool Windesheim heeft onderzocht hoe je meer mensen betrekt bij lokale energie en deelt de resultaten in dit pamflet.

Wil je vloggen over jouw lokale energie-initiatief? Hier vind je wat tips van de makers van Het Groene Oosten (Beleef!Media): Tips & tricks voor groene vloggers

Wil je meer weten?

Profiel Wendy Oude Vrielink

Wendy Oude Vrielink

Medewerker Lokale Energie Overijssel